10. joulukuuta 2009

Oppiva eläin

Minulla on aivan ihana Mies! Pari kuukautta rinnakkaiseloa vauvaviettihirmun kanssa on saanut jo Miehenkin siirtymään silmänpyörittelyvaiheestaan eteenpäin.


Mies on spontaanisti kiinnostunut hedelmällisyydestäni:

"Missä kierron vaiheessa sä nyt siis olet?"


Sallittakoon siis mielihyvin edellistä seurannut pieni lipsahdus:

"Ei perkele, mä keskustelen sun kanssa ovulaatiosta ja olen aidosti kiinnostunut siitä!"


Teknisetkin yksityiskohdat kiinnostavat:

"No, mitäs se ovulaatiotesti tänään näytti?" (Tämä oli erityisen herttaista, koska olisin muuten itse unohtanut koko testaamisen. :D)


Mies on ymmärtänyt velvollisuutensa:

Mies: (väsyneesti) "Pitääkö paritella?"
Naispaholainen: (viileästi) "Kiertopäivistä laskettuna ovulaatio olisi tänään."
Mies: (myöntyen) "Mikäs siinä sitten."


Mies on kiinnostunut täyttämään velvollisuutensa:

Naispaholainen: (sarkastisen toteavasti) "Seitsemän kertaa kahden viikon aikana. Olet varmaan ihan poikki. Voit saada vaikka joululoman."
Mies: (huolestuen) "Mitäääh? Kun kerrankin voisi myös päivällä..."
Naispaholainen: (huvittuen) "Mä lähinnä tarkotin, että me yövytään juhlapyhinä paikoissa, joissa ei oikein voi. Ja lisäks mulla pitäis silloin olla menkatki. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla."
Mies: (helpottuen) "Ai jaaaa... En muuten pidä siitä, että viittaat kuukautisiin sanalla kärpänen." (Mies on mestari vaihtamaan puheenaihetta, jos edellinen keskustelunaihe on jollain tapaa hänelle nolostuttava.)


Mies on (mahdollisesti) käsittämässä mihin vietti pyrkii:

"Mulla oli joku idea siihen sun vanhemmuussitoumukseen, mutta unohdin sen."


Mies kannustaa:

Naispaholainen: (itku kurkussa) "Mä en ovuloi!"
Mies: (lohduttaen) "No mut eikös sitä käyny välillä kaikille? Ei tästä ekasta kerrasta kannattais ehkä olla niin huolissaan."


Miehellä on mielipiteitä (sic!):

Naispaholainen: (inttäen) "No?! Optimistisesti vai pessimistisesti?"
Mies: (toteavasti) "Mitä vikaa on realistisessa? Mä ainakin olen ihan vaan odottavalla kannalla."


Täytyy olla tähän kehitykseen erittäin tyytyväinen, Mies ei ehkä koskaan pääse omassa vauvavietissään paritteluobsession tai teknisten yksityiskohtien nettisurffailun asteelle. Epäilen, että sen tuttavapariskunnan miehelle tuollainenkin olisi vasta kepeää alkusoittoa. Onneksi meillä on vielä parin kuukauden etumatka niin ei tarvitse taas sortua siihen syntiseen kuoppaan, josta juuri kiipesin pois. 

4 kommenttia:

  1. Hienoa! Eikö realistisen kannustava oikeastaan ole paras mahdollinen suhtautuminen? Veikkaan, että jatkuvaan intoiluun menisi hermo ihan samalla tavalla kuin innottomuuteenkin...

    VastaaPoista
  2. Näin on, en voi (ainakaan nyt ;) ) valittaa tästä asiasta. :)

    VastaaPoista
  3. Kyllä ne miehet pikku hiljaa pääsee mukaan tähän touhuun. Ja samaa mieltä siitä, että realisti on kyllä paras kumppani panikoivalle/intoilevalle/pessimistille/opitimistille. Ainakin meillä menee juuri näin! :)

    Ja enpä olisi minä uskonut vielä vuosi sitten, että ihaninta mitä mies suustaan päästää on: "onko tänään vauvanteko-aika" :D

    VastaaPoista
  4. Onpa tosiaan ihanasti sanottu! Ja ihan samat sanat, en olisi reilu vuosi sitten tosiaan uskonut arvostavani Miestä näin sikana näin "vähästä". Yleensä vaaditaan mittavampia urotekoja, että multa heruu respektiä.

    VastaaPoista

Jos minulla on oikeus mielipiteisiini niin on sinullakin. Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita, yritän myös vastata kaikille sanaisen arkkunsa avanneille. Asiatonta kielenkäyttöä sisältävät viestit poistetaan, joten eriävät mielipiteet on syytä ilmaista tahdikkaasti.